9 Best Glucometer In India Reviews, Prices सर्वश्रेष्ठ ग्लूकोमीटर 2021

Best Glucometers In India

9 Best Glucometer In India Reviews, Prices सर्वश्रेष्ठ ग्लूकोमीटर 2021

अस्वस्थ जीवन शैली और सेवन का मीठा पदार्थ बढ़ जाती है रक्त में ग्लूकोज का स्तर और इस हालत कहा जाता है मधुमेह Mellitus. मधुमेह एक पुरानी बीमारी को प्रभावित करता है कि 400 मिलियन वयस्कों हर साल दुनिया भर में.

इस अवधि के दौरान, आप अनुभव हो सकता है लक्षणों की तरह प्यास, अक्सर पेशाब, दृष्टि धुंधला और अचानक वजन घटाने. एक डॉक्टर से परामर्श के लिए उचित दवा और पर बाद में, आप कई परीक्षणों से गुजरना करने के लिए की निगरानी रक्त शर्करा के स्तर और समग्र स्वास्थ्य में सुधार.

आप सभी की जरूरत है करने के लिए है ग्लूकोमेटर्सएक हाथ से आयोजित पोर्टेबल डिवाइस की अनुमति देता है कि आप की जांच करने के लिए रक्त ग्लूकोज रीडिंग से समय के लिए समय है. प्रौद्योगिकी की उन्नति के साथ, ग्लूकोज मीटर के साथ भर रहे हैं उच्च अंत स्मार्ट सुविधाओं की तरह स्मार्टफोन कनेक्टिविटी, वॉयस कमांड, और उच्च स्मृति भंडारण क्षमता के साथ एक किफायती मूल्य पर.

9 Best Glucometer In India Reviews, Prices सर्वश्रेष्ठ ग्लूकोमीटर 2021

यह बंद कटौती के लिए लागत का दौरा, चिकित्सा केन्द्रों, प्रयोगशालाओं और लंबे समय तक इंतजार के लिए परीक्षण के परिणाम. जब यह आता है का चयन करने के लिए glucometers घरों के लिए, आप की जरूरत है पर विचार करने के लिए ग्लूकोमीटर प्रकार, परीक्षण स्ट्रिप्स, lancets, और स्मृति में निर्मित है कि हम उल्लेख किया है में, हमारे “ख़रीदना गाइड” में मदद करता है कि बनाने के लिए सही निर्णय है ।

विशेषज्ञों की हमारी टीम में किया गया है जबरदस्त अनुसंधान के द्वारा, उत्पादों की समीक्षा करने और सबसे अच्छा ग्लूकोमेटर्स भारत 2021

CashBack Offers, Discount Coupons, Bank Offers & Promo Codes
9 Best Glucometer In India Reviews, Prices

बातें करने के लिए जब चुनने के लिए देखने के लिए एक ग्लूकोमेटर्स

वहाँ विभिन्न चीज़ें है कि आप में देखना चाहिए एक ग्लूकोमीटर से पहले वास्तव में इसे खरीदने क्योंकि एक गलत कदम कर सकते हैं वास्तव में आप का नेतृत्व करने के लिए एक उलझन में राज्य अपने स्वास्थ्य के बारे में. 

यहाँ की एक सूची है कारक है कि नहीं होगा केवल अपनी खरीद बनाने के लिए एक आसान एक है, लेकिन मदद से आप सबसे अच्छा चुनने में उत्पाद: 

परीक्षा का समय

आप परिणामों में विभिन्न परीक्षण के समय से बदलता है जो ग्लूकोमीटर के लिए ग्लूकोमीटर. आम तौर पर, कई मशीनों के साथ आते हैं, एक परीक्षण के समय 5-15 सेकंड. के रूप में आप हो जाएगा पढ़ने के परिणाम दो या तीन बार एक दिन में, आप की आवश्यकता होगी, जो एक परिणाम दे सकते हैं के रूप में जल्द से जल्द के रूप में संभव है. देखो के लिए एक ग्लूकोमेटर्स के साथ आता है कि एक परीक्षण के समय 5-10 सेकंड के लिए ही है । 

खून का नमूना

आप की आवश्यकता नहीं है, बहुत ज्यादा खून का नमूना आजकल के रूप में वे आवश्यक थे । तो, यह चोट नहीं करता है, जबकि बहुत lancing. यदि आप से डर रहे हैं, रक्त या के प्रति संवेदनशील lancing तो खोज के लिए एक glucometer कर सकते हैं जो सिर्फ एक बूंद खून की या कम से कम एक खून की मिली लीटर. 

डेटा भंडारण

यह पूरी तरह से निर्भर करता है पर अपने रीडिंग. कुछ glucometers आ कार्यक्षमता के साथ दिखा सकते हैं, जो औसत में हर 15-30 दिनों के लिए, कुछ के साथ आते हैं, एक डेटा भंडारण क्षमता और स्टोर कर सकते हैं चारों ओर 360 परीक्षण का परिणाम है । जबकि वहाँ रहे हैं अन्य विकल्प के रूप में अच्छी तरह से, कुछ glucometers कर सकते हैं आप की पेशकश करने के लिए एक मौका डाउनलोड रीडिंग में अपने मोबाइल और लैपटॉप और उन्हें भेजने के लिए, अपने चिकित्सक एक नियमित आधार पर. 

एक है जो प्राप्त कर सकते हैं डाउनलोड किया है के साथ आता है कई विकल्पों पर नज़र रखने के लिए दैनिक पढ़ने और रिकॉर्डिंग इसे और यह एक खरीदने में मदद कर सकते हैं आप अपने शर्करा के स्तर में एक बहुत ही सटीक तरीके से. जबकि अन्य प्रकार की रीडिंग कर सकते हैं साबित करने के लिए बहुत उपयोगी हो सकता है के रूप में अच्छी तरह से, क्योंकि यह पूरी तरह से निर्भर करता है की आवश्यकता पर अपने परीक्षण. 

मार्करों 

मार्करों भी कहा जाता है के रूप में झंडे. आप कर सकते हैं आसानी से पता लगाने के समय के बारे में अपने रीडिंग है कि – पोस्ट-दोपहर का भोजन या दोपहर के भोजन से पहले (रीडिंग भिन्न हो सकते हैं उच्चतम सीमा तक सुबह से शाम के लिए और स्तर की जांच मुख्य रूप से, इस सुविधा के महत्व रखती है). इस सुविधा का सबसे अच्छा है सकते हैं, क्योंकि यह निश्चित रूप से आप को दिखाने के अच्छे परिणाम को सक्षम करने के द्वारा करने के लिए अपने डॉक्टर पर नजर रखने और अपने इंसुलिन के स्तर पर दो अलग-अलग बार. 

स्वत: या मैनुअल कोडिंग

वहाँ रहे हैं दो प्रकार की मशीन एक जो स्वचालित रूप से कोड की जानकारी ग्लूकोमीटर परीक्षण स्ट्रिप्स या अन्य – की आवश्यकता है, जो कोडिंग किया जा करने के लिए मैन्युअल रूप से । यह हर समय होता है जब आप जाने के लिए एक नया की खरीद ग्लूकोमीटर परीक्षण स्ट्रिप्स और जा रहा है के लिए एक स्वत: विकल्प हो सकता है सिर्फ सही है (आप नहीं होगा करने के लिए मैन्युअल विवरण दर्ज मशीन में).

बैटरी या रिचार्जेबल

कुछ glucometers आते हैं कि एक बैटरी के साथ बदला जा सकता है के बाद हर 1000-1500 रीडिंग और वहाँ rechargeable glucometers की आवश्यकता नहीं है कि किसी भी बैटरी (आप कर सकते हैं बस यह आरोप एक ही तरह से आप अपने फोन को चार्ज). ज्यादातर लोग पसंद करते हैं एक rechargeable एक है क्योंकि यह काम कर सकते हैं करने के लिए इसी तरह किसी भी अन्य प्रभार्य इलेक्ट्रॉनिक डिवाइस से बाहर मंथन की संभावना बैटरी बदलने अक्सर. 

नुकीला

आजकल, ज्यादातर के glucometers आते हैं अपने स्वयं के साथ नुकीला. नुकीला कुछ भी नहीं है लेकिन एक तेज और मोटी चाकू की तरह सामग्री है कि चुभन अपनी उंगली लेने के लिए रक्त का नमूना. यह कारण नहीं है बहुत दर्द करते हुए रक्त को बाहर ले लिया है के लिए नमूना. 

सटीकता

यह एक महत्वपूर्ण कारक है कि तुम चाहिए निश्चित रूप से करने के लिए ध्यान देना क्योंकि अगर सटीकता नहीं है ठीक है तो आप गलत परिणाम प्राप्त कर सकते हैं जो आगे जटिलताओं के लिए नेतृत्व. बाहर खोजने के लिए सटीकता के साथ, आप रखना चाहिए आपके औसत पढ़ने के द्वारा 10-20 रिकॉर्ड. लेकिन अभी भी, वहाँ रहे हैं की संभावना को गलत सटीकता परिणाम और है कि क्यों में देख रहे हैं ग्राहकों की समीक्षा के मामले में सटीकता हो सकता है बस ठीक है. 

सूचनाएं

यदि आपकी शर्करा का स्तर बहुत अधिक हैं, कम या बहुत कम है तो आप या तो एक अधिसूचना के माध्यम से एक beeping ध्वनि या एक एलईडी प्रकाश है । इन सूचनाओं को अच्छा कर रहे हैं के बारे में पता करने की बढ़ती मुद्दों में आपके शरीर. 

Glucometer Device - Dr Trust Glucometers Wholesale Trader from Chennai

बीजीएम आकार

जो उन लोगों के लिए यात्रा करते हैं और चाहते हैं की दुकान करने के लिए ग्लूकोमीटर में कम जगह में देखना चाहिए कि यह विचार है । आकार छोटा होना चाहिए और कॉम्पैक्ट इतना है कि लोगों को कर सकते हैं आसानी से दुकान है और यह भी होना चाहिए हल्के हो जाएगा, क्योंकि आप इसे ले जाने के ज्यादातर. 

सिंक करने के लिए एप्लिकेशन

वहाँ कुछ कर रहे हैं ग्लूकोमेटर्स आते हैं, जो के साथ एक तुल्यकालन सुविधा जहां रीडिंग लॉग इन करें, भोजन, और इंसुलिन की जरूरत हो सकता है synched करने के लिए एक app है । 

अतिरिक्त सुविधाओं

यदि व्यक्ति जो क्रय है एक glucometer दिख बिगड़ा तो वे कर सकते हैं एक खरीद के साथ आता है जो एक ऑडियो पढ़ने के विकल्प. इसके अलावा, बेहतर करने के लिए रीडिंग, वहाँ रहे हैं backlights और एलईडी लाइट्स के लिए उपलब्ध मीटर. एक यूएसबी मीटर भी मदद कर सकते हैं में बेहतर भंडारण और एक के साथ आता है जो अतिरिक्त स्मृति भंडारण के लिए एक से अधिक हो सकता. अन्य रिकॉर्डिंग भी कर रहे हैं दिखाया गया के रूप में इंसुलिन खुराक और कार्बोहाइड्रेट ग्राम । आप परीक्षण कर सकते हैं कीटोन के स्तर में अपने रक्त के माध्यम से कुछ glucometers के रूप में अच्छी तरह से. 

वारंटी

आमतौर पर, आप 1-5 साल की वारंटी पर इन glucometers कर सकते हैं जो मदद से आप को हटाने की संभावना पर पैसा खर्च करने के लिए विनिमय.

कीमत

आप पा सकते हैं सबसे अच्छा ग्लूकोमीटर की सीमा के भीतर 800-2000 INR. जबकि हम अनुशंसा करेंगे कि आप खरीदने के लिए जो एक से पता चलता है सटीक रीडिंग के लिए आगे की जटिलताओं से बचने. 

जहां परीक्षण स्ट्रिप्स खरीद?

अच्छी तरह से क्रय, परीक्षण स्ट्रिप्स पर निर्भर अपने उपयोग. यदि आप खरीद रहे हैं, इसे ऑनलाइन जाँच सटीकता और स्थायित्व के स्ट्रिप्स और यदि आप जा रहे हैं के लिए ऑफ़लाइन खरीद, के लिए जाँच करें उत्पाद के विस्तार से ठीक है. भी, यदि आप कर रहे हैं, थोक में खरीद की जाँच, हर पट्टी में विस्तार से रखती है अत्यंत महत्व का है । 

यह आसान है के लिए बनाए रखने मीटर?

अच्छी तरह से, यह हो सकता है बहुत आसान बनाए रखने के लिए मीटर, तो यह आपके सभी जरूरतों को पूरा हो जाता है और संभाल करने के लिए आसान सुविधाओं के साथ । कितना समय ले करता है यह जांच करने के लिए जब आप खरीदने के एक नए ग्लूकोमीटर पट्टी भी एक कारक तुम पर दिखना चाहिए, क्योंकि आप खरीद करेगा स्ट्रिप्स नियमित रूप से. इसके अलावा, कितना आसान होगा ग्लूकोमीटर हो सकता है साफ करने के लिए है एक और पहलू है जो तुम चाहिए निश्चित रूप से पर देखो. 

I use Accu-check. The best thing I like about it is its accuracy. Its 90-day average matches with lab-tested HbA1c results. You can mark fasting and postprandial separately and so the system gives average, FBS, and PPBS readings for the past 7/14/30/90 days average.

मैं Accu-check का उपयोग करता हूं। मुझे इसकी सबसे अच्छी बात इसकी सटीकता पसंद है। इसका 90-दिवसीय औसत प्रयोगशाला-परीक्षण किए गए HbA1c परिणामों से मेल खाता है। आप उपवास और प्रसवोत्तर को अलग-अलग चिह्नित कर सकते हैं और इसलिए सिस्टम पिछले 7/14/30/90 दिनों के औसत के लिए औसत, FBS और PPBS रीडिंग देता है।

Looking for the Best Glucometer in India? Find Plenty of Options Now!

S No.Product NamePrice
1Accu-Chek Active Blood Glucose Meter Kit₹1,549
2Accu-Chek Instant S Glucometer₹ 1,440
3BeatO Smartphone Sugar Testing Machine₹ 849
4Dr.Morepen GlucoOne Blood Glucose Monitor Model BG 03 (1)₹ 608

Best Glucometer in India 2021

If you are planning to buy Best Glucometer in India 2021. Glucose meters or blood sugar monitors are necessary to monitor sugar levels in your bloodstream. This meter is very helpful in knowing about your diabetic condition.

The cost of this meter is quite high but when it comes to quality, it is far better than others. When you buy a glucose meter, make sure that you buy one from a trusted brand so that you get high precision readings. Here are some of the Best Glucometer for sale in India by leading brands that are at the top of their field.

How to Select Best Glucometer in India

If you want to get an accurate result from your test, then you need to understand that how to select the best Glucometer in India. The best way to find the best one is through the online method as this method helps you to know about the pricing, availability, and other facilities offered by various clinics.

One of the best things about these medical centers is that they offer the best glucometer price in India quality testing at the most competitive prices.

You should not be worried about the testing results as these are scientifically approved and guaranteed. Most of the people who have tested them have found out that these are the best in terms of quality and efficiency.

So, if you want to save time, money, and effort, you should consult an expert who will guide you to the right clinic. Even, though the cost of testing this device might be high, it is not a big loss when compared to the price of the surgery.

1. Dr. Morepen BG-03 Blood Glucose Test Strips

Best Glucometer In India
9 Best Glucometer In India Reviews, Prices

Key Features:-

  • Battery
  • 10 lancets
  • Plastic case
  • Lancing device and
  • BG-03 glucometer

Pros:

  • Correct
  • One of many most cost-effective available in the market
  • Solely 0.5µL blood required
  • Beeper alert

2. Dr Trust (USA) Fully Automatic Blood Sugar Testing Glucometer Machine

Best Glucometer In India
9 Best Glucometer In India Reviews, Prices

Key Features:-

  • Huge LCD display for straightforward studying,
  • Auto electrode insertion detection,
  • Temperature warnings,
  • Pattern loading detection
  • Auto alerts and plenty of extra

Pros:

  • Simple to handle
  • LCD display screen with backlight
  • Requires solely 0.5µl of blood pattern
  • Various website testing
  • No coding

3. OneTouch Select Plus Simple Glucometer

Best Glucometer In India
9 Best Glucometer In India Reviews, Prices

Key Features:-

  • 10 free test strips
  • Pre and put up meal markers
  • Sturdy meter and carrying case
  • Easy to make use of

Pros:

  • Straightforward to make use of
  • Compact design
  • No want of coding
  • Beep and color alert

4. Accu-Chek Instant glucometer

Best Glucometer In India
9 Best Glucometer In India Reviews, Prices

Key Features:-

  • Straightforward to handle
  • Intelligent performance
  • Offers correct outcomes
  • Most of 750 take a look at samples

Pros:

  • No coding wanted
  • The intuitive goal vary indicator
  • USB port
  • Various website testing
  • Compact design

5. Accu-Chek Guide Glucometer

Best Glucometer In India
9 Best Glucometer In India Reviews, Prices

Key Features:-

  • Easy to make use of
  • No coding required
  • Two-button intuitive dealing with
  • Visible double-check
  • 8 seconds re-dose choice

Pros:

  • Underdosing alert and Re-dosing choice
  • Expired strip alert
  • Meal markers
  • Micro USB port

Final Words

When you buy Glucose Monitors you get to use two-meter types which are easy to use; it has a finger clip for inserting into the meter or a cap for placing the meter in a specific place for reading.

I Think you and all readers answer are heard if you think this answer is worth it please upvote and share also anyone wants to see con’s of all mention glucometer or any other product review please visit my web site link in bio or search in google TopNeeds.

Read further only if you don’t want a ready-made or sponsored answer. I am going to tell you a simple but highly efficient way to select a glucometer, but won’t be suggesting any brands.

Learnings from mistakes: I had to buy one for my spouse for monitoring Gestational diabetes. I too went through the blogs, quora, and even Amazon or Flipkart reviews. I bought a stupid glucometer called B***o for her. It was nothing but a stupid product. Never believe in any quora answer with hyperlinks. They are just commercial answers to promote their blogs or products.

Glucometer kits to check your blood sugar level at home | Most …2021

The reviews on websites are also most of the time not reliable. There are paid review writers whom I know. People do not have time or patience to write a review with detailed pros and cons unless they are paid or they should be jobless on a weekend like me to write answers like this.

How to select? We do not have a detailed database of healthcare instruments and medicines in India. We still ask our neighbors for their expert opinion on personal medical devices and medicines. Even our medical practitioners do not have access to well-researched publications on such devices available in India. So we have to depend on US publications. Believe me, understanding common US PubMed articles is not a tough task. Let me explain how to select a glucometer with their help.

  1. Search for glucometer on your preferred e-commerce website. Shortlist some products based on the price of the machine and also the price of the strips. If you find a product where both machines and strips are affordable, note down the model name.
  2. Now ask Google if that product meets ISO standard 15197:2013. Untick those which are not having ISO specifications.
  3. Now prefix nlm nih gov to the product name (Example: nlm nih gov contour plus) in the google search bar and hit search Click on the first few results, directly go to the conclusion of the research which are given within the first 4–5 paragraphs. Read the 2 lines of the paragraph which can be easily understood by a layman like me. It is more than enough to be the deciding factor. Some examples of how simple they are:

Best Glucometer in India 2021 – Reviews & Buyer’s Guide 2021

“Conclusions: The abcd meets ISO 15197:2003 and ISO 15197:2013 accuracy criteria in the laboratory and when used by untrained individuals.”

“Conclusions: Accuracy of both fingertip and venous blood glucose measurements by the pqrst system was >95%, confirming that the system meets ISO 15197: 2013 requirements.”

“Conclusions: Lmnop had the lowest mean difference from the reference values (by MARD) when compared with other BGMSs across multiple glucose ranges with modified and unmodified samples.”

Stop asking people like me who do not process any expert knowledge on medical instruments. Take the help of expert research and buy the products. They are easily available at fingertips.

Note: There is a possibility that the machines sold in the USA and tested by them could be of different quality from those are sold in other regions even though the brand and product name is the same. I assumed the manufacturers are not discriminating.37.9K viewsView 155 upvotes

Which glucometer gives the most accurate results?

In India, it is Ypsomed Unio, Abbott Freestyle Optium NEO (H), ascensia Contour Plus glucometers. B.Braun meters also may be. Best meter may be ascensia Contour next, which is not easily available here.

Ypsomed Unio Glucometer

9 Best Glucometer In India Reviews, Prices

It costs around ₹600 only.

Abbott Freestyle Optium NEO H /Optium NEO glucometer

9 Best Glucometer In India Reviews, Prices
9 Best Glucometer In India Reviews, Prices

Abbott Freestyle Optium NEO 

is the consumer model. However, Freestyle Optium NEO H is sold also. Neo H is a hospital glucometer. Strips are made in England. This meter supports blood ketone test also, which needs separate blood ketone strips. It is costly at around ₹2500 for the meter and 100 test strips.

For those who need regular checking and require high accuracy, better check these two meters.

BTW, these are my personal views only and not endorsing any brands.

Control D amazed me with it’s accuracy, despite costing very less. Costed me ₹298 with the kit and 10 strips. It needs slightly more blood. May be, this meter is enough for casual test.

Contour plus One 

glucometer gave totally wrong results, despite the claims of high accuracy. The ascensia technician checked the meter with 3 types of control solutions and claimed meter is fine. However, the variation was over 72 points! It may be one bad Lott of strips. I had purchased strips from flipkart. So, this means quality of device alone is not enough, but quality control of test strips too. Ascensia did not replace my Contour Plus One meter citing, courier service problems and device shortage.

I left using Accu-Check active almost 3 years now. It is varying too much. Same with OneTouch. Roch and Johnson are reputable corporations, but unfortunately the product is not really accurate. I have not tried Accu Check Aviva, Performa models which are uncommon in India.

After the hype of made in USA, I had bought a Dr. TRUST glucometer. Throwed it away – it’s garbage.

Upvote if this helps.

What is needed is some concrete on the distribution of their meters and strips across the country. It’s not available in Kochi or Muvattupuzha, Kerala. Also, true for Abbott meters.

Top 10 Glucometers In India to Buy Online in 2021

  • Bayer Contour Plus One Glucometer. …
  • Beato Smartphone Glucometer. …
  • OneTouch Select Simple Glucometer. …
  • AccuSure Blood Glucose Monitoring System. …
  • Accu Chek Performa Glucometer. …
  • Truworth G-30 Glucometer. …
  • Omron HGM-112 Glucometer. …
  • Apollo Glucome Glucometer.

They can help you determine which is the best glucose meter your medical needs.

  • Continuous blood glucose monitoring system. Freestyle Libre. …
  • Smartphone or Apple Watch compatible. Dexcom G6. …
  • Simple and affordable monitor. Contour Next One Blood Glucose Monitor System. …
  • Most affordable option. ReliOn Prime. …
  • All-in-one kit.

Which glucometer gives accurate result? Fine & Accurate 3 Glucometer in India

Accurate GlucometerSample Blood Req.Memory
Accu Chek Guide1 DropYes
Contour Plus One0.5 µlYes
One-Touch Verio Flex1 DropYes

Tresanti adjustable height desk 2021

Best Glucometers In India
Best Glucometers In India

Related searches

  • the best glucometer in India 2021
  • best accurate glucometer in India 2021
  • which glucometer is best and give an accurate result
  • the best glucometer in India? – quora
  • best accurate glucometer in India 2020
  • the best glucometer in India 2020 quora
  • best sugar testing machine
  • best glucose meter with cheapest strips in India

Related searches

  • ग्लूकोमीटर स्ट्रिप्स
  • शुगर नापने की मशीन की कीमत
  • शुगर चेक करने की मशीन की कीमत
  • शुगर का लेवल कितना होना चाहिए

9 Best Glucometer In India Reviews, Prices

Leave a Reply